İş Dünyasının Önceliği Vergi ve Yargı Reformu

 İş Dünyasının Önceliği Vergi ve Yargı Reformu

İş dünyası hükümetten öncelikle vergi ve yargı reformları ile asgari ücret desteği talep ediyor.

İstanbul Sanayi Odası (İSO) sanayicilerin talep ve önerilerini içeren bir çalışmayı hükümete sunmaya hazırlanırken; dün basına kapalı gerçekleştirilen toplantısında üyelerin beklentileri ele alındı. İSO Başkanı Erdal Bahçıvan bu talepleri doğrudan hükümete iletmeyi planladıkları için medya yoluyla paylaşmayacaklarını açıkladı. Ancak İSO meclis üyelerinden edinilen bilgiye göre, hükümete sunulmak istenen öncelikli konular arasında vergi ve yargı reformları ile asgari ücret düzenlemesi öne çıkarken; eğitim, dış ticaret, bürokrasi, istihdam ve teşvik reformları ile enerji fiyatları ve bankacılık konusundaki bazı düzenlemeler de işdünyasının talepleri arasında yer alıyor.

Bir İSO meclis üyesi Reuters'a yaptığı açıklamada, "Yaptığımız toplantıda özellikle üç konu üzerinde duruldu. Birincisi, sanayicinin öncelikle vergi reformları ile ilgili beklentisi var. Örneğin avukat, doktor gibi serbest meslek sahiplerinin beyan edip ödediği vergi ile sanayicinin ödediği vergi arasında çok ciddi fark var. Önce bu eşitsizliğin giderilmesi gerekiyor" dedi ve ekledi: "Bir diğer önemli gündem maddemiz asgari ücret artışı. Rekabet unsurumuza ciddi zarar verebilecek bir konu. Buna yönelik çözüm önerilerini konuştuk. Ücret artışı yükünün devlet tarafından bölüşülmesini ya da tamamen devlet tarafından üstlenilmesini istiyoruz."

Aynı üye, üçüncü öncelikli gündem maddelerinin ise yargı alanında olduğunu belirterek, özellikle işe iade davalarındaki mahkeme süreci ile ilgili ciddi sorunlar yaşadıklarını söyledi.
              
Kıdem tazminatı ve işe iade davaları öncelikler arasında 

Bir başka meclis üyesi de, istihdam ile ilgili konuların öncelikle çözüm bekledikleri başlıklar arasında bulunduğunu belirterek, "Kısa vadede ele alınması gereken temel konular arasında istihdam ile ilgili düzenlemeler öne çıkıyor. Kıdem tazminatı ve esnek çalışma gibi konulardaki düzenlemelerin önceliklendirilmesi gerek" dedi. 

Bir diğer üye de, "Kıdem tazminatı, iflas erteleme gibi hukuki konulardan enerji fiyatlarına kadar çok farklı alanlarda ele alınmasını istediğimiz konular var" diye konuştu.

Nitelikli ara eleman sorununun da eğitim reformu ile ele alınması istenen talepler arasında yer aldığını belirten üye, "Asgari ücreti tartışıyoruz ama çalıştıracak eleman bulamıyoruz. Asıl bunun çözülmesi lazım" diye konuştu. 

Edinilen bilgiye göre; vergi, eğitim ve hukuk reformlarının yanı sıra dış ticaret reformu, teşvik reformu, bankacılık konusundaki düzenlemeler ile enerji fiyatlarının yeniden düzenlenmesi sanayicilerin talep ve önerilerini sunacağı konular arasında yer alıyor.

MÜSİAD, taleplerini 4 başlıkta topladı

Bugün hükümetten beklentilerini açıklayan MÜSİAD da, taleplerini dört başlık altında topladı. "Ekonomi Barışı" başlığı altında yapılan değerlendirmede, finansman sorunu çözülmeden, yatırım, istihdam ve büyümenin mümkün olmadığı belirtilen raporda, "Varlığa dayalı finansman modeli ve benzeri faizsiz finansman modelleri, etkin ve yaygın
olarak teşvik edilmeli ve piyasada belirli bir büyüklüğe gelmesi sağlanmalı" denildi.

Ucuz finansmana hızlı erişimin sağlanmasının önemine işaret edilen raporda, yatırımların önündeki en büyük engelin mevcut finansal sistem ve yüksek faiz oranları olduğu belirtildi.
              
Maliye'nin mükelleflere bakışı değişmeli

Maliyenin mükellefe bakışını değiştirmesi gereğine vurgu yapan MÜSİAD, köklü bir vergi reformu yapılmasının da önem taşıdığına işaret etti.

Raporun "Çalışma Barışı" başlığı altında ise asgari ücret artışı yükünün hükümet ile paylaşılması çağrısı yapıldı. Raporda ayrıca bölgesel asgari ücret ve esnek çalışma modellerinin gündeme alınması, kıdem tazminatı sisteminin yürürlüğe girmesi talepleri iletildi.

"Sosyal Barış" başlığı altında demokratikleşme ve şeffaflık alanlarında yapılan düzenlemelere devam edilmesi çağrısı yapılırken; "Siyasal Barış" başlığı altında da, başkanlık sisteminin tartışılması ve yeni bir anayasa ihtiyacına işaret edildi. Raporda, seçim barajının değiştirilmesi ve parlamento seçimlerinin beş yıla çıkarılması talepleri de yer aldı.

         

Kaynak:Reuters
Ventur Gumruk Musavirligi Tarafından Derlenmiştir.

 

 

 

 

 

 

E-Mail ile Paylaş

e-mail ile paylaşımınız başarıyla tamamlanmıştır.

Diğer Haberler


AYDINLATMA VE RIZA METNİ

İşbu Aydınlatma ve Rıza Metni, 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu (“Kanun”) uyarınca, VENTUR GÜMRÜK MÜŞAVİRLİĞİ ve DANIŞMANLIK LTD. ŞTİ. (“Şirket”) tarafından veri sahiplerinden temin edilen kişisel verilerin ve özel nitelikli kişisel verilerin, işlenmesine ilişkin usul ve esaslara ilişkin olarak işe alım görüşmeleri esnasında veri sahiplerinin aydınlatılması ve aşağıda kapsam ve amaçlarla verilerin işlenmesine ilişkin rızalarının temini amacı ile düzenlenmiştir.

İşbu Aydınlatma ve Rıza Metni’nde kullanılan; “kişisel veri” kimliği belirli veya belirlenebilir gerçek kişiye (Çalışan Adayı’na) ilişkin her türlü bilgiyi, “kişisel verilerin işlenmesi” kişisel verilerin tamamen veya kısmen otomatik olan ya da herhangi bir veri kayıt sisteminin parçası olmak kaydıyla otomatik olmayan yollarla elde edilmesi, kaydedilmesi, depolanması, muhafaza edilmesi, değiştirilmesi, yeniden düzenlenmesi, açıklanması, aktarılması, devralınması, elde edilebilir hâle getirilmesi, sınıflandırılması ya da kullanılmasının engellenmesi gibi veriler üzerinde gerçekleştirilen her türlü işlemi, “özel nitelikli kişisel veri” kişinin (Çalışan Adayı’nın) ırkı, etnik kökeni, siyasi düşüncesi, felsefi inancı, dini, mezhebi veya diğer inançları, kılık ve kıyafeti, dernek, vakıf ya da sendika üyeliği, sağlığı, cinsel hayatı, ceza mahkûmiyeti ve güvenlik tedbirleriyle ilgili verileri ile biyometrik ve genetik verilerini, ifade eder.

a) Veri Sorumlusu Hakkında Kişisel verileriniz ve işe alım görüşmeleri esnasında tarafımızla paylaşmış olduğunuz özel nitelikli kişisel veriler kapsamına giren verileriniz, Kanun kapsamında aşağıda belirtilen kapsam ve amaçlar ile Şirket tarafından işlenebilecektir. Kanun kapsamında Şirket veri sorumlusu olarak kabul edilmektedir.

b) Kişisel Verilerinizin İşlenme Amaçları Kişisel verileriniz ve işe alım görüşmeleri esnasında tarafımızla paylaşmış olduğunuz özel nitelikli kişisel veriler kapsamına giren verileriniz, Kanun’un 5 ve 6. maddelerinde belirtilen kişisel verilerin işlenmesine ilişkin şartlara uygun olarak işlenmektedir. Kişisel verilerinizin ve işe alım görüşmeleri esnasında tarafımızla paylaşmış olduğunuz özel nitelikli kişisel veriler kapsamına giren verilerinizin işlenmesi amaçları tahdidi olmamak üzere: Şirket’in ve/veya grup şirketlerinin, bağlı şirketlerinin insan kaynakları politikalarının ve operasyonlarının yürütülmesi, insan kaynakları politikalarına uygun şekilde açık pozisyonlara uygun personel teminidir.

c) Kişisel Verilerinizin Aktarılması Kişisel verileriniz ve işe alım görüşmeleri esnasında tarafımızla paylaşmış olduğunuz özel nitelikli kişisel veriler kapsamına giren verileriniz, yukarıda b) bendinde belirtilen amaçların gerçekleştirilmesi ile sınırlı olmak üzere, Şirket’in grup şirketlerine, bağlı şirketlerine, hissedarlarına, iş ortaklarına, Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen şartlara uygun olarak aktarılabilecek ve aktarım yapılan bu kuruluşlar tarafından da verileriniz işlenebilecektir.

d) Kişisel Veri Toplamanın Yöntemi ve Hukuki Sebebi Kişisel verileriniz ve işe alım görüşmeleri esnasında tarafımızla paylaşmış olduğunuz özel nitelikli kişisel veriler kapsamına giren verileriniz, bu formun veri sahibi olarak tarafınızca doldurulması ve/veya Şirketimize herhangi bir kanaldan iş başvurusu yapmanız halinde ilettiğiniz bilgi ve belgeler yoluyla toplanmaktadır. Yukarıda belirtilen hukuki sebeplerle toplanan kişisel verileriniz ve işe alım görüşmeleri esnasında tarafımızla paylaşmış olduğunuz özel nitelikli kişisel veriler kapsamına giren verileriniz, Kanun’un 5. ve 6. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında bu Aydınlatma ve Rıza Metni’nin b) ve c)bentlerine tabi olarak işlenebilmekte ve aktarılabilmektedir.

e) Kişisel Veri Sahibinin Kanun’un 11. maddesinde Sayılan Hakları Kanun’un 11. maddesi uyarınca veri sahipleri,
• Kişisel veri işlenip işlenmediğini öğrenme,
• Kişisel verileri işlenmişse buna ilişkin bilgi talep etme,
• Kişisel verilerin işlenme amacını ve bunların amacına uygun kullanılıp kullanılmadığını öğrenme,
• Yurt içinde veya yurt dışında kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişileri bilme,
• Kişisel verilerin eksik veya yanlış işlenmiş olması hâlinde bunların düzeltilmesini isteme ve bu kapsamda yapılan işlemin kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişilere bildirilmesini isteme,
• Kanun ve ilgili diğer kanun hükümlerine uygun olarak işlenmiş olmasına rağmen, işlenmesini gerektiren sebeplerin ortadan kalkması hâlinde kişisel verilerin silinmesini veya yok edilmesini isteme ve bu kapsamda yapılan işlemin kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişilere bildirilmesini isteme,
• İşlenen verilerin münhasıran otomatik sistemler vasıtasıyla analiz edilmesi suretiyle kişinin kendisi aleyhine bir sonucun ortaya çıkmasına itiraz etme,
• Kişisel verilerin kanuna aykırı olarak işlenmesi sebebiyle zarara uğraması hâlinde zararın giderilmesini talep etme
haklarına sahiptir.

Kişisel verilerimin ve işe alım görüşmeleri esnasında tarafınızla paylaşmış olduğum, özel nitelikli kişisel veriler kapsamına giren verilerimin işbu Aydınlatma ve Rıza Metni’nin imza tarihinden itibaren 5 (beş) yıl süre ile Şirket tarafından kurulan ortak veri tabanında, Şirket ve/veya Şirket tarafından tayin edilen veri işleyen tarafından tutulabileceğini, işlenebileceğini, kullanılabileceğini, aktarılabileceğini, aktarım yapılan kişi/kurumlar tarafından da işlenebileceğini, veri sahibi olarak haklarım konusunda, Kanun’un 11. maddesi kapsamında eksiksiz bir şekilde bilgilendirilmiş olduğumu kabul, beyan ve taahhüt ederim.