İhracatçının Gözü 3 milyar TL ye Yükseltilen Teşviklerinde

 İhracatçının Gözü 3 milyar TL ye Yükseltilen Teşviklerinde

İhracatta iki yıl boyunca artış görülmemesi üzerine, 2017 bütçesinde artırmaya yönelik düzenlemeler yer aldı.
Türkiye, 2016’yı ihracatta duraklama ile kapatmaya hazırlanıyor. Böylece 2015’in ardından, 2016’da da ihracatta önemli bir gelişmenin olmadığı ve büyüme hızının düştüğü bir yıl olarak tamamlanacak. 2017’de ihracatın artırılmasına yönelik yeni programlar hayata geçirilmeye hazırlanıyor. Bunun için destekleme ve fiyat istikrar fonu (DFİF) kaynaklı kredilerin miktarının artırılması ve maliyetinin düşürülmesi ön plana çıkıyor. İhracatını bir önceki yıla göre artıranlar daha düşük maliyetle kredi kullanabilecek. İhracatta iki yıl boyunca artış görülmemesi üzerine, 2017 bütçesinde artırmaya yönelik düzenlemeler yer aldı. En önemli teşvik aracı olan Destekleme ve Fiyat İstikrar Fonu için ayrılan kaynak tutarı 1 milyar TL’den 3 milyar TL’ye yükseltildi. Bunun yanında yeni araçlar da devreye alınıyor.

Navlun teşviki ve ihracatını artırana ödül

İhracat 2009’daki küresel krizin dışında son dönemde sürekli olarak arttı. Ancak ilk kez 2015 yılında, bir önceki yıla göre azaldı. 2014’te 157.6 milyar dolar ile en yüksek seviyesine gelen ihracat, 2015 yılında 2012’nin de gerisine düşerek 143.8 milyar dolara indi. 2016 yıl sonu güncel tahmini de yeniden azalışla 143.1 milyar dolara olarak OVP’de yer aldı. Hükümetin üzerinde çalıştığı yeni teşvik araçlarına göre uzun süredir gündemde olan iki mekanizma devreye alınacak. İhracatta, malın ve pazarın özellikleri dikkate alınarak navlun teşviki verilmeye başlanacak. Maliye Bakanı süs bitkileri, yaş sebze-meyve, kanatlı hayvan gibi bazı özellikli alanlarda bu destek üzerinde çalıştıklarını ancak nihai kararın verilmediğini açıklamıştı.

Kredi maliyeti düşürülecek

Buna ek olarak, ihracatta yeni bir teşvik aracı olarak ihracatını bir önceki yıla göre artıranlara yönelik ek finansman ucuzlaması sağlanması olacak. Hazırlıkları devam eden çalışmayla, ihracatını artıranların kullandığı kredilerin geri ödemesi ya da daha sonra kullanacağı kredilere faiz sübvansiyonu verilecek ve kredi maliyetleri düşürülecek.

Öte yandan, DFİF kaynaklı destek paketlerindeki kredi ve desteklerin tutarları ve miktarları da artırıldı. Ayrılan 3 milyar TL’lik ilave kaynağın, öncelikle yüksek katma değerli teknoloji yoğun ürünlere verilerek daha yüksek miktarlarda kullandırılacağı belirtildi. DFİF kaynaklı olarak, fuar, ürün geliştirme, tanıtım, Ar-Ge, pazar geliştirme, pazarlama- seyahat destek programları uygulanıyor. Bu programlardan bazıları hibe de içeriyor.

Büyükekşi: “Destekleri fazlasıyla geri ödeyeceğiz”

TİM Başkanı Mehmet Büyükekşi, ihracata yönelik desteğin 3 milyar TL’ye yükseltilmesinin olumlu olduğunu ve sağlanan ihracat artışıyla “geri ödeyeceklerini” söyledi. Büyükekşi yaptığı yazılı açıklamada, “Küresel ticaret en zayıf dönemlerinden birini yaşıyor. Bu sıralarda yapacağımız atılım bize büyük ivme kazandırır. Desteklerin artması bu anlamda büyük bir kaldıraç etkisi yapacak. Türkiye ekonomisinin kişi başı milli gelirini daha yukarılara taşıması için yüksek katma değerli yatırım, üretim ve ihracat gerçekleştirmesi gerekiyor. Bu hedefe de ancak inovasyon ve Ar-Ge’ye daha fazla yatırım yaparak ulaşabiliriz. Bu kapsamda 2017 bütçesinden Ar-Ge ve inovasyona 5,8 milyar TL gibi rekor bir kaynak ayrılmasını da derece olumlu bir gelişme olarak görüyoruz. TİM olarak ihracatın gelişimi için yürüttüğümüz tüm çalışmaları Hükümetimizin de desteklemesi, çok önemli motivasyon kaynağı olacaktır” diye konuştu. Büyükekşi, “Kamu harcamalarının kompozisyonunun ihracatı destekleyecek şekilde değiştirilmesi cesaret ve gurur verici. Desteklerin artması kaldıraç etkisi yapacak. Verilen ek destekler misliyle geri dönecek” dedi.

Kaynak:Dünya
Ventur Gumruk Musavirligi Tarafından Derlenmistir.

E-Mail ile Paylaş

e-mail ile paylaşımınız başarıyla tamamlanmıştır.

Diğer Haberler


AYDINLATMA VE RIZA METNİ

İşbu Aydınlatma ve Rıza Metni, 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu (“Kanun”) uyarınca, VENTUR GÜMRÜK MÜŞAVİRLİĞİ ve DANIŞMANLIK LTD. ŞTİ. (“Şirket”) tarafından veri sahiplerinden temin edilen kişisel verilerin ve özel nitelikli kişisel verilerin, işlenmesine ilişkin usul ve esaslara ilişkin olarak işe alım görüşmeleri esnasında veri sahiplerinin aydınlatılması ve aşağıda kapsam ve amaçlarla verilerin işlenmesine ilişkin rızalarının temini amacı ile düzenlenmiştir.

İşbu Aydınlatma ve Rıza Metni’nde kullanılan; “kişisel veri” kimliği belirli veya belirlenebilir gerçek kişiye (Çalışan Adayı’na) ilişkin her türlü bilgiyi, “kişisel verilerin işlenmesi” kişisel verilerin tamamen veya kısmen otomatik olan ya da herhangi bir veri kayıt sisteminin parçası olmak kaydıyla otomatik olmayan yollarla elde edilmesi, kaydedilmesi, depolanması, muhafaza edilmesi, değiştirilmesi, yeniden düzenlenmesi, açıklanması, aktarılması, devralınması, elde edilebilir hâle getirilmesi, sınıflandırılması ya da kullanılmasının engellenmesi gibi veriler üzerinde gerçekleştirilen her türlü işlemi, “özel nitelikli kişisel veri” kişinin (Çalışan Adayı’nın) ırkı, etnik kökeni, siyasi düşüncesi, felsefi inancı, dini, mezhebi veya diğer inançları, kılık ve kıyafeti, dernek, vakıf ya da sendika üyeliği, sağlığı, cinsel hayatı, ceza mahkûmiyeti ve güvenlik tedbirleriyle ilgili verileri ile biyometrik ve genetik verilerini, ifade eder.

a) Veri Sorumlusu Hakkında Kişisel verileriniz ve işe alım görüşmeleri esnasında tarafımızla paylaşmış olduğunuz özel nitelikli kişisel veriler kapsamına giren verileriniz, Kanun kapsamında aşağıda belirtilen kapsam ve amaçlar ile Şirket tarafından işlenebilecektir. Kanun kapsamında Şirket veri sorumlusu olarak kabul edilmektedir.

b) Kişisel Verilerinizin İşlenme Amaçları Kişisel verileriniz ve işe alım görüşmeleri esnasında tarafımızla paylaşmış olduğunuz özel nitelikli kişisel veriler kapsamına giren verileriniz, Kanun’un 5 ve 6. maddelerinde belirtilen kişisel verilerin işlenmesine ilişkin şartlara uygun olarak işlenmektedir. Kişisel verilerinizin ve işe alım görüşmeleri esnasında tarafımızla paylaşmış olduğunuz özel nitelikli kişisel veriler kapsamına giren verilerinizin işlenmesi amaçları tahdidi olmamak üzere: Şirket’in ve/veya grup şirketlerinin, bağlı şirketlerinin insan kaynakları politikalarının ve operasyonlarının yürütülmesi, insan kaynakları politikalarına uygun şekilde açık pozisyonlara uygun personel teminidir.

c) Kişisel Verilerinizin Aktarılması Kişisel verileriniz ve işe alım görüşmeleri esnasında tarafımızla paylaşmış olduğunuz özel nitelikli kişisel veriler kapsamına giren verileriniz, yukarıda b) bendinde belirtilen amaçların gerçekleştirilmesi ile sınırlı olmak üzere, Şirket’in grup şirketlerine, bağlı şirketlerine, hissedarlarına, iş ortaklarına, Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen şartlara uygun olarak aktarılabilecek ve aktarım yapılan bu kuruluşlar tarafından da verileriniz işlenebilecektir.

d) Kişisel Veri Toplamanın Yöntemi ve Hukuki Sebebi Kişisel verileriniz ve işe alım görüşmeleri esnasında tarafımızla paylaşmış olduğunuz özel nitelikli kişisel veriler kapsamına giren verileriniz, bu formun veri sahibi olarak tarafınızca doldurulması ve/veya Şirketimize herhangi bir kanaldan iş başvurusu yapmanız halinde ilettiğiniz bilgi ve belgeler yoluyla toplanmaktadır. Yukarıda belirtilen hukuki sebeplerle toplanan kişisel verileriniz ve işe alım görüşmeleri esnasında tarafımızla paylaşmış olduğunuz özel nitelikli kişisel veriler kapsamına giren verileriniz, Kanun’un 5. ve 6. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında bu Aydınlatma ve Rıza Metni’nin b) ve c)bentlerine tabi olarak işlenebilmekte ve aktarılabilmektedir.

e) Kişisel Veri Sahibinin Kanun’un 11. maddesinde Sayılan Hakları Kanun’un 11. maddesi uyarınca veri sahipleri,
• Kişisel veri işlenip işlenmediğini öğrenme,
• Kişisel verileri işlenmişse buna ilişkin bilgi talep etme,
• Kişisel verilerin işlenme amacını ve bunların amacına uygun kullanılıp kullanılmadığını öğrenme,
• Yurt içinde veya yurt dışında kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişileri bilme,
• Kişisel verilerin eksik veya yanlış işlenmiş olması hâlinde bunların düzeltilmesini isteme ve bu kapsamda yapılan işlemin kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişilere bildirilmesini isteme,
• Kanun ve ilgili diğer kanun hükümlerine uygun olarak işlenmiş olmasına rağmen, işlenmesini gerektiren sebeplerin ortadan kalkması hâlinde kişisel verilerin silinmesini veya yok edilmesini isteme ve bu kapsamda yapılan işlemin kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişilere bildirilmesini isteme,
• İşlenen verilerin münhasıran otomatik sistemler vasıtasıyla analiz edilmesi suretiyle kişinin kendisi aleyhine bir sonucun ortaya çıkmasına itiraz etme,
• Kişisel verilerin kanuna aykırı olarak işlenmesi sebebiyle zarara uğraması hâlinde zararın giderilmesini talep etme
haklarına sahiptir.

Kişisel verilerimin ve işe alım görüşmeleri esnasında tarafınızla paylaşmış olduğum, özel nitelikli kişisel veriler kapsamına giren verilerimin işbu Aydınlatma ve Rıza Metni’nin imza tarihinden itibaren 5 (beş) yıl süre ile Şirket tarafından kurulan ortak veri tabanında, Şirket ve/veya Şirket tarafından tayin edilen veri işleyen tarafından tutulabileceğini, işlenebileceğini, kullanılabileceğini, aktarılabileceğini, aktarım yapılan kişi/kurumlar tarafından da işlenebileceğini, veri sahibi olarak haklarım konusunda, Kanun’un 11. maddesi kapsamında eksiksiz bir şekilde bilgilendirilmiş olduğumu kabul, beyan ve taahhüt ederim.