Gümrükte Kırmızı Hat Maliyetleri Artırıyor

 Gümrükte Kırmızı Hat Maliyetleri Artırıyor

Sanayiciler gümrüklerdeki kırmızı hat uygulamasından şikayetçi. Gümrük ve Ticaret Bakanı Tüfenkci’nin katıldığı toplantıda konuşan İSO Başkanı Bahçıvan uygulama nedeniyle işlemlerin uzadığına ve maliyetlerin arttığına dikkat çekti.

İSO) Meclisi Nisan ayı olağan toplantısı, “Üretim Odaklı Yeni Ekonomi Anlayışının Ticaret ve Sanayimiz Açısından Önemi ve Etkileri” ana gündemi ile gerçekleştirildi. İSO Yönetim Kurulu Başkanı Erdal Bahçıvan’ın açılış konuşmasını yaptığı toplantıya, Gümrük ve Ticaret Bakanı Bülent Tüfenkci konuk olarak katıldı.
Konuşmasında gümrük muayene işlemlerinde kırmızı hat uygulaması nedeniyle işlemlerin uzadığına ve maliyetlerin arttığına dikkat çeken Bahçıvan, “Kırmızı hattın risk değerlendirme kriterlerinin gözden geçirilmesi, ürünlerin bu hatta alınması sürecinde daha seçici davranılması, sorunun çözümü noktasında faydalı olacaktır” önerisinde bulundu.

REKABETİ ARTIRIR
Gümrüklerde etkin ve hızlı bir sistemin varlığının dış ticarette rekabet gücünün artırılmasına katkı sağlayacağını söyleyen Bahçıvan, Gümrük ve Ticaret Bakanlığı’nın konuya yönelik çabalarını memnuniyetle karşıladıklarını belirterek “Özellikle ‘yetkilendirilmiş yükümlü’ uygulaması, gümrüklerdeki yığılmaların önüne kısa vadede geçebilmek için sürekli savunduğumuz pastperformans sistemini desteklemektedir. Bu uygulamanın yaygınlaştırılması sanayicilerimizin gümrük süreçlerini kolaylaştıracaktır” dedi.

MEKTUPLAR DEVLETE...
Konuşmasında sanayicilerin kamuya yönelik teminat mektupları ve iflas erteleme konularındaki sıkıntılarına da değinen Bahçıvan, şunları söyledi: “Teminat mektubu sorununu, gümrüklerde Dahilde İşleme Rejimi kapsamında da yaşıyoruz. Bu teminatların çözümü çok uzun sürmekte, bu da firmalarımızı nakit açısından sıkıntıya sokmaktadır. Teminat mektubu sorununa çözüm olarak, alacak sigortası sisteminin Bakanlığın gündeminde olmasını öneriyoruz. Yine son zamanlarda çok sayıda şirket tarafından mahkemelere başvurularak iflas erteleme kararı alınmaktadır. İflas erteleme koşullarının daha gerçekçi olması gerektiğine inanıyoruz. Gerçekten finansal zorluk yaşamakta olan iyi niyetli firmalarla birlikte alacaklıları da koruyacak, ancak istismarı da engelleyecek nitelikte yeni bir düzenleme yapılmalıdır.”

KIRILGANLIK VURGUSU
Konuşmasında, ani sermaye çıkışlarından uluslararası rezervlerde yaşanan düşüş eğilimine ve özel sektör bilançolarının yüksek döviz kuru kırılganlığı taşımasına kadar bazı önemli risklerin halen sürdüğünü kaydeden Bahçıvan, “Tüm bu riskler bankacılık sektörünü de etkileme potansiyeline sahip. Her ne kadar bankalarımızın sermaye yeterliliği güçlü olsa da, Basel III uygulamalarının önümüzdeki dönemde bankaların kredi verme kapasitesini bir miktar sınırlayabileceğine ve bu durumun reel sektörün finansman sıkıntılarını arttırabileceğine dikkat çekmek istiyoruz” değerlendirmesinde bulundu.

YÜZDE 5’E DÜŞÜRDÜK
Gümrük ve Ticaret Bakanı Bülent Tüfenkci ise, 2002’de yüzde 13 olan ihracattaki kırmızı hat oranını 2016 yılının ilk 3 aylık döneminde yüzde 5’e kadar düşürdükleri bilgisini verdi.
Bu oranı daha da aşağıya çekmek için çalıştıklarnı ifade eden Tüfenkci, “Periyodik olarak merkezi risk profilleri kapsamında ihracatta kırmızı hatta işlem gören beyannamelerin kırmızı hatta yönlendirilme nedenleri incelenmektedir. Yapılan inceleme neticesinde en çok kırmızı hatta sevk yapan, ancak isabet oranı yetersiz bulunan risk profilleri üzerinde, güncellemeler yapılıyor.
Böylece kırmızı hattın sadece riskli alanlarda kullanılmasını sağlamak üzere çalışmalarımızı sürdürmekteyiz. Şu anda ihracat işlemlerinin yaklaşık yüzde 35’i mavi hatta işlem görmektedir.
Mavi hatta işlem gören ihracat beyannamelerinin gümrük işlemleri hızlanmıştır’’ diye konuştu.

KIRMIZI HAT NEDİR?
Gümrüklerdeki kırmızı hat uygulamasıyla, rutin kontrolün dışında aynı zamanda fiziki muayene de gerçekleştiriliyor. Bu uygulama ihracatçıya zaman kaybının yanında ürünün içeriğine göre yaklaşık 400-500 dolarlık ek maliyet de yükleyebiliyor.

Kaynak:Aydınlık Gazetesi
Ventur Gumruk Musavirligi Tarafından Derlenmistir.

E-Mail ile Paylaş

e-mail ile paylaşımınız başarıyla tamamlanmıştır.

Diğer Haberler


AYDINLATMA VE RIZA METNİ

İşbu Aydınlatma ve Rıza Metni, 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu (“Kanun”) uyarınca, VENTUR GÜMRÜK MÜŞAVİRLİĞİ ve DANIŞMANLIK LTD. ŞTİ. (“Şirket”) tarafından veri sahiplerinden temin edilen kişisel verilerin ve özel nitelikli kişisel verilerin, işlenmesine ilişkin usul ve esaslara ilişkin olarak işe alım görüşmeleri esnasında veri sahiplerinin aydınlatılması ve aşağıda kapsam ve amaçlarla verilerin işlenmesine ilişkin rızalarının temini amacı ile düzenlenmiştir.

İşbu Aydınlatma ve Rıza Metni’nde kullanılan; “kişisel veri” kimliği belirli veya belirlenebilir gerçek kişiye (Çalışan Adayı’na) ilişkin her türlü bilgiyi, “kişisel verilerin işlenmesi” kişisel verilerin tamamen veya kısmen otomatik olan ya da herhangi bir veri kayıt sisteminin parçası olmak kaydıyla otomatik olmayan yollarla elde edilmesi, kaydedilmesi, depolanması, muhafaza edilmesi, değiştirilmesi, yeniden düzenlenmesi, açıklanması, aktarılması, devralınması, elde edilebilir hâle getirilmesi, sınıflandırılması ya da kullanılmasının engellenmesi gibi veriler üzerinde gerçekleştirilen her türlü işlemi, “özel nitelikli kişisel veri” kişinin (Çalışan Adayı’nın) ırkı, etnik kökeni, siyasi düşüncesi, felsefi inancı, dini, mezhebi veya diğer inançları, kılık ve kıyafeti, dernek, vakıf ya da sendika üyeliği, sağlığı, cinsel hayatı, ceza mahkûmiyeti ve güvenlik tedbirleriyle ilgili verileri ile biyometrik ve genetik verilerini, ifade eder.

a) Veri Sorumlusu Hakkında Kişisel verileriniz ve işe alım görüşmeleri esnasında tarafımızla paylaşmış olduğunuz özel nitelikli kişisel veriler kapsamına giren verileriniz, Kanun kapsamında aşağıda belirtilen kapsam ve amaçlar ile Şirket tarafından işlenebilecektir. Kanun kapsamında Şirket veri sorumlusu olarak kabul edilmektedir.

b) Kişisel Verilerinizin İşlenme Amaçları Kişisel verileriniz ve işe alım görüşmeleri esnasında tarafımızla paylaşmış olduğunuz özel nitelikli kişisel veriler kapsamına giren verileriniz, Kanun’un 5 ve 6. maddelerinde belirtilen kişisel verilerin işlenmesine ilişkin şartlara uygun olarak işlenmektedir. Kişisel verilerinizin ve işe alım görüşmeleri esnasında tarafımızla paylaşmış olduğunuz özel nitelikli kişisel veriler kapsamına giren verilerinizin işlenmesi amaçları tahdidi olmamak üzere: Şirket’in ve/veya grup şirketlerinin, bağlı şirketlerinin insan kaynakları politikalarının ve operasyonlarının yürütülmesi, insan kaynakları politikalarına uygun şekilde açık pozisyonlara uygun personel teminidir.

c) Kişisel Verilerinizin Aktarılması Kişisel verileriniz ve işe alım görüşmeleri esnasında tarafımızla paylaşmış olduğunuz özel nitelikli kişisel veriler kapsamına giren verileriniz, yukarıda b) bendinde belirtilen amaçların gerçekleştirilmesi ile sınırlı olmak üzere, Şirket’in grup şirketlerine, bağlı şirketlerine, hissedarlarına, iş ortaklarına, Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen şartlara uygun olarak aktarılabilecek ve aktarım yapılan bu kuruluşlar tarafından da verileriniz işlenebilecektir.

d) Kişisel Veri Toplamanın Yöntemi ve Hukuki Sebebi Kişisel verileriniz ve işe alım görüşmeleri esnasında tarafımızla paylaşmış olduğunuz özel nitelikli kişisel veriler kapsamına giren verileriniz, bu formun veri sahibi olarak tarafınızca doldurulması ve/veya Şirketimize herhangi bir kanaldan iş başvurusu yapmanız halinde ilettiğiniz bilgi ve belgeler yoluyla toplanmaktadır. Yukarıda belirtilen hukuki sebeplerle toplanan kişisel verileriniz ve işe alım görüşmeleri esnasında tarafımızla paylaşmış olduğunuz özel nitelikli kişisel veriler kapsamına giren verileriniz, Kanun’un 5. ve 6. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında bu Aydınlatma ve Rıza Metni’nin b) ve c)bentlerine tabi olarak işlenebilmekte ve aktarılabilmektedir.

e) Kişisel Veri Sahibinin Kanun’un 11. maddesinde Sayılan Hakları Kanun’un 11. maddesi uyarınca veri sahipleri,
• Kişisel veri işlenip işlenmediğini öğrenme,
• Kişisel verileri işlenmişse buna ilişkin bilgi talep etme,
• Kişisel verilerin işlenme amacını ve bunların amacına uygun kullanılıp kullanılmadığını öğrenme,
• Yurt içinde veya yurt dışında kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişileri bilme,
• Kişisel verilerin eksik veya yanlış işlenmiş olması hâlinde bunların düzeltilmesini isteme ve bu kapsamda yapılan işlemin kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişilere bildirilmesini isteme,
• Kanun ve ilgili diğer kanun hükümlerine uygun olarak işlenmiş olmasına rağmen, işlenmesini gerektiren sebeplerin ortadan kalkması hâlinde kişisel verilerin silinmesini veya yok edilmesini isteme ve bu kapsamda yapılan işlemin kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişilere bildirilmesini isteme,
• İşlenen verilerin münhasıran otomatik sistemler vasıtasıyla analiz edilmesi suretiyle kişinin kendisi aleyhine bir sonucun ortaya çıkmasına itiraz etme,
• Kişisel verilerin kanuna aykırı olarak işlenmesi sebebiyle zarara uğraması hâlinde zararın giderilmesini talep etme
haklarına sahiptir.

Kişisel verilerimin ve işe alım görüşmeleri esnasında tarafınızla paylaşmış olduğum, özel nitelikli kişisel veriler kapsamına giren verilerimin işbu Aydınlatma ve Rıza Metni’nin imza tarihinden itibaren 5 (beş) yıl süre ile Şirket tarafından kurulan ortak veri tabanında, Şirket ve/veya Şirket tarafından tayin edilen veri işleyen tarafından tutulabileceğini, işlenebileceğini, kullanılabileceğini, aktarılabileceğini, aktarım yapılan kişi/kurumlar tarafından da işlenebileceğini, veri sahibi olarak haklarım konusunda, Kanun’un 11. maddesi kapsamında eksiksiz bir şekilde bilgilendirilmiş olduğumu kabul, beyan ve taahhüt ederim.